Not Found

The requested URL /form_work2/ was not found on this server.

Advertising

Gosterilen Zaman Mayıs, 2010

Elma, kanseri önlemeye yardımcı oluyor
Bu meyve kronik hastalıklara iyi geliyor. Özellikle öğün aralarında bol bol tüketin…
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Gıda ve Beslenme Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Saime Küçükkömürler, yaptığı açıklamada, besinlerin tarihsel geçmişi ve halk kültüründe yer almasının insanların besin, sağlık konusundaki deneyimlerinin sonucu olduğunu [...]

Etiketler:

Semizotu
Uludağ Üniversitesi (UÜ) Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Baş Diyetisyeni Sevinç Yetişen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, beslenmede önemli bir yeri bulunan sebzelerden semizotunun, sahip olduğu mineral ve vitaminlerle sağlık verdiğini belirtti.

Etiketler:

Sağlıklı Bebek Doğumunda Çığır Açan Yenilik
Dr. Bayrak, ”Geliştirdiğimiz testle hem özürlü bebek hem ikiz-üçüz riski neredeyse sıfıra iniyor. Mükemmelleştirdiğimiz ‘çok hızlı’ yumurta dondurma yöntemiyle de yumurta çözüldüğünde yaşama şansı çok yüksek oluyor” dedi.
Yumurta dondurma işleminde kullandığı iki farklı yöntemle Mayıs ayında ABD’nin California eyaletindeki ilk sağlıklı bebeğin doğmasını sağlayan Bayrak, [...]

Etiketler: , , ,

Kene Kabusuna Kartlı Çözüm
Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) Hastalığı ile mücadelede kenenin vakit kaybedilmeden vücuttan uzaklaştırılmasının son derece önemli olduğu bildirildi. Bu işlemin kolaylaştırılması için geliştirilen ”kene kartı’nın da kullanımına Türkiye’de bu yıl başlanacağı bildirildi.
İl Sağlık İl Müdürü Dr. Erdinç Özoğlu, Samsun’da ilk etapta yaklaşık 20 bin adet kene kartı [...]

Çamurda oynayan çocuk daha zeki
Science Daily.com’da yer alan habere göre, bir dizi deney yapan araştırmacılar topraktaki spesifik bakterilere maruz kalmanın öğrenmeyi ilerlettiğini buldular. Doğal bir toprak bakterisi olan “Mikobakterium vaccae”, insanların doğada vakit geçirdiğinde soluduğu ya da vücuduna aldığı bir bakteridir.

Etiketler: , , , ,

Sonuçları tıp dergisi Circulation’da yayınlanan ve Louisiana eyalet üniversitesine bağlı New Orleans Sağlık Bilimleri Merkezi tarafından yapılan araştırmada, günde bir bardak bile az meyve suyu içseniz tansiyonuzu düşürebilirsiniz.

Çocuk ölümleri azaldı
İngiliz bilim dergisi Lancet’ta yayımlanan makalede, bilimadamlarının, veriler ve gelişmiş örneklendirme teknikleri kullanılarak yaptığı araştırmaya göre bu yıl 5 yaşın altında ölen çocuk sayısının 7,7 milyon civarında olacağı belirtildi.
Beş yaşın altındaki çocuk ölümlerinin, 1990 yılında 12 milyon civarında olduğu hatırlatılarak, yeni rakamın BM Çocuklara Yardım Fonunun (UNICEF) son [...]

Bunları yiyerek kilo verin
Bugüne kadar kilo vermek için birçok diyet yöntemi deneyip başarısız olduysanız, neden doğal yolları ve yiyecekleri denemiyorsunuz?
Kilo vermek için mucize bir yol olmamasına rağmen, zayıflamak için Reader’s Digest dergisinde yer alan haberdeki vücudunuzun yağ yakma potansiyelini artıran 15 gıda maddesini tüketebilirsiniz.

Hipertansiyon ömrü kısaltıyor!
Tansiyon hastalığınız varsa bu haberi mutlaka okuyun:
Özel BSK Konya Hastanesi Dahiliye Uzmanı Ali Osman Kalkan, hipertansiyon ile ilgili bilgi vererek, hava sıcaklığının arttığı şu günlerde hipertansiyon hastalarına, sıvı alımını yüksek tutmalarını ve güneş ışınlarının yakıcı etkilerinin en üst düzeyde olduğu öğle saatlerinde mümkün olduğunca açık havada korumasız biçimde bulunmamalarını [...]

Mangaldan önce okuyun
İtalyan La Stampa gazetesinde çıkan habere göre, ABD’deki Kansas Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, mangalda pişirilen etlerin kısa sürede yüksek dereceli ısıya maruz kaldığına ve kanserojenik etki gösteren heterosiklik amin (HCA) moleküllerinin oluştuğuna dikkati çeken bilim adamları, eti çeşitli baharatlarla terbiyelemenin bu riski büyük ölçüde azalttığını bildirdi.

Etiketler: